Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-24T16:53:13+02:00
A5 = 64
q = 1/2

a5 = a1 * q^4

a1 = a5/q^4 = 64/(0.5)^4 = 1024 - pierwszy wyraz ciągu

an = a1 * q^(n-1) - wzór na n-ty wyraz ciągu
1 5 1
2009-10-24T16:55:01+02:00
Tylko który wyraz obliczyć? Wnioskuję, że pierwszy :) Jeśli ma być inny to napisz, wtedy poprawię :)

wzór na n-ty wyraz ciągu
an = a1 * q^(n-1)
^ to potęga

a₅=64
q=½
a₅=a₁*q⁴
64=a₁*(½)⁴
64=a₁*0,0625 /:0,0625
a₁=1024

1 5 1