Odpowiedzi

2010-03-12T16:07:36+01:00
Witaj
dane r1=1,6m, m=40kg, r2=(1/8)r1 = 0,2m, g=10m/s2=10N/kg
szukane F
Dźwignia jednostronna jest w równowadze gdy :
F *r1 = Q *r2.......Q =mg
F = mgr2 //r1 = 40kg*10N/kg*0,2m //1,6m = 50N
Chłopiec musi działać na górny koniec drąga siłą 50N.

.......................pozdrawiam
8 3 8
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-12T16:12:09+01:00
DANE:
r1 = 0,2m
r2 = 1,4m
F1 = 40kg * 10n/kg = 400 N
SZUKANE:
F2 = ?

F1*r1 = F2*r2
400N * 0,2m = F2 * 1,4m
80 = F2 * 1,4
F2 = 80/1,4
F2 = 57N
9 4 9