Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-12T16:07:18+01:00
Brąz-dawniej-ozdoby
Mosiądze-do wykonywania instrumentów np.trąbka
Miedzionikle-charakteryzują się dobrą wytrzymałością żaroodpornością i odpornością na korozję
Stopy oporowe miedzi-Charakteryzują się stosunkowo wysokim oporem elektrycznym (rezystywnością) i małym współczynnikiem cieplnym oporu.
Miedź stopowa-stop miedzi z innym metalem
Stopy wstępne miedzi-wykorzystywany jako dodatek stopowy przy produkcji brązów i mosiądzów aluminiowych
1 4 1
2010-03-12T16:14:30+01:00
Brązy-ozdoby, mosiądze-instrumenty ,miedzionikle-odporne na korozje,stopy oporowe miedzi-rezystywne, miedz stopowa-stop miedzi i metalu,stopy wstępne miedzi-wykorzystuje sie go przy produkcji mosiądzow aluminiowych
1 2 1
2010-03-12T16:25:33+01:00
* Brązy są stopami miedzi, w których głównym składnikiem stopowym ponad 2% jest: cyna, aluminium, krzem, beryl, ołów i inne. W zależności od głównego składnika stopowego nosi taką nazwę np. brąz krzemowy, brąz ołowiowy itp.
* Mosiądze ich głównym składnikiem stopowym jest cynk w ilości przekraczającej 2%. Dzielą się na mosiądze odlewnicze i do przeróbki plastycznej. Te drugie dzielą się na dwuskładnikowe zawierające 0.4 – 40,5% cynku (gatunki M95, M90, M85, M80, M75, M70, M67, M65, M63 i M60, M oznacza mosiądz, a liczba – nominalną zawartość miedzi w %), i wieloskładnikowe które dzielą się na ołowiowe i bezołowiowe.
* Miedzionikle są przerabianymi plastycznie stopami miedzi, w których głównym – składnikiem stopowym jest nikiel w ilości powyżej 2%. Cechą szczególną miedzionikli jest odporność na ścieranie i korozje oraz dobra plastyczność która umożliwia wytwarzanie w nich np. monet (MN25)
* Stopy oporowe miedzi są stopami z niklem (do 41%), cynkiem (do 28%), manganem (do 13%), aluminium (do 3,6%) i żelazem (do 1,5%). Charakteryzują się stosunkowo wysokim oporem elektrycznym (rezystywnością) i małym współczynnikiem cieplnym oporu.
* Miedź stopowa jest to główna grupa stopowa miedzi, zawierająca nie więcej niż 2% głównego dodatku stopowego. Znormalizowane gatunki obejmują miedź arsenową, chromową, cynową, kadmową, manganową, niklową, siarkową, srebrową, tellurową i cyrkonową.
* Stopy wstępne miedzi są pomocniczymi, dwu- lub trzyskładnikowymi stopami, wytwarzanymi w celu ułatwienia wprowadzenia dodatków stopowych lub technologicznych (odtlenianie). Stop zawierający 50% Al stosowany jest jako dodatek stopowy przy produkcji brązów i mosiądzów aluminiowych, stop zawierający 12% P — jako dodatek stopowy lub jako odtleniacz.
1 1 1