W noc sylwestrową Wojtek oglądał fajerwerki. Spostrzegł, że gdy jeden z nich rozbłysnął, to dopiero po koło 3 sekundach usłyszał huk. Wiedząc, że dźwięk rozchodzi się w powietrzu z prędkością koło 333 m/s, stwierdził, że sztuczne ognie eksplodowały w odległości od niego równej około :
a. 100m
b. 333m
c. 1km
d. 3km
Proszę jeszcze o rozwiązanie lub jakieś wytłumaczenie

3

Odpowiedzi

2010-03-12T16:05:44+01:00
333m/s - to chyba jasne - w ciągu sekundy dźwięk pokonał 333m, czyli w ciągu trzech sekund pokona trzy razy tyle, czyli 999m, a więc prawie 1km
Najlepsza Odpowiedź!
  • emru
  • Początkujący
2010-03-12T16:07:17+01:00
Odpowiedź c ponieważ będzie to oddalone o 999 m bo 3*333=999
1 5 1
2010-03-12T16:07:55+01:00
DANE:
t= 3s
V=333m/s
SZUKANE:
s=?
OBLICZENIA:
V=s/t
s=V*t
s= 333*3=999m= ok.1km
s= 1km (c)

Musisz zamienić wzór na drogę i podstawić odpowiednie wartości...;)
POZDRAWIAM...