Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-03-12T16:08:04+01:00
1²⁰+2³⁰+3⁴⁰+4⁵⁰ = 1 + 1073471824 + 12157665459056928801 + 1267650600228229401496703205376 = 1267650600240387066956833606002

Ta cyfra to 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-12T16:39:14+01:00
1¹⁰+2³⁰+3⁴⁰+4⁵⁰ = ?

1¹ = 1
1² = 1
1³ = 1 ...
... 1¹⁰ = 1

2¹ = 2
2² = 4
2³ = 8
2⁴ = 6 - sama cyfra jedności
2⁵ = 2
2⁶ = 4 ... (liczby sie powtarzają: 2, 4, 8, 6, ...)
2³⁰ = ?
30/4 = 7 i reszty 2
2³⁰ = 4

3¹ = 3
3² = 9
3³ = 7
3⁴ = 1
3⁵ = 3 ... (powtarzają się: 3, 9, 7, 1, ...)
3⁴⁰ = ?
40/4 = 10 r. 0
3⁴⁰ = 1

4¹ = 4
4² = 6
4³ = 4
4⁴ = 6 ... (powtarzają się: 4, 6, ...)
4⁵⁰ = ?
50/2 = 25 r. 0
4⁵⁰ = 6

1¹⁰+2³⁰+3⁴⁰+4⁵⁰ = 1 + 4 + 1 + 6 (cyfry jedności) = 2

Szukana cyfra to 2.
2010-03-12T16:39:47+01:00
1²⁰ + 2³⁰ + 3⁴⁰ + 4⁵⁰ =
= 1 + 1073471824 + 12157665459056928801 + 1267650600228229401496703205376 =
= 1267650600240387066956833606002

Odp. Ostatnią liczbą jest dwa.

:) kalkulator ;p