Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-12T16:25:49+01:00
Zaczynamy jak zawsze od mas molowych tego co mamy i tego co otrzymamy
a wiec
masa molowa = NaOH [23+16+1=40] = 40g/mol
masa molowa = Na2O =62g/mol
mamy dana mast tlenku = 31g
teraz ukladamy równanie
Na2O + H2O = 2NaOH
i widzimy z równania ze z mola tlenku otrzymujemy 2 mole NaOH
obliczamy mole n=m/M
postawiamy n=31/62 =0,5 mola
to zgodnie z reakcja mamy 2 mole
wiec podwajamy 2*0,5=1mol
czyli w wyniku reakcji 0,5 mola tlenku otrzymujemy 1 mol NaOH
teraz tylko wystarczy zamienic na mase
m=n*M = 1*40=40g
odp. Z 31g tlenku otrzymamy 40g wodorotlenku
2 4 2
2010-03-12T16:30:22+01:00

w załączniku, zeby było widoczne ;)

załącznik "bez tytułu" jest prawidłowy (ten z wynikiem 40g) ;)