Odpowiedzi

2009-10-24T17:01:28+02:00
Werter z powieści Goethego

Werter rozpoczyna pisać listy do swojego przyjaciela Wilhelma 4 maja 1771 roku. Pisze, że jest bardzo szczęśliwy, spokojny, na wsi może oddać się sztuce, rozmyślaniu i lekturze jego ulubionego autora - Homera. Chce uporządkować swoje życie po miłostkach w mieście. Lecz jego wewnętrzny ład i spokój zostają zmącone wówczas gdy widzi Lotę. Zapomniał wówczas całkiem, że miał szukać na wsi zapomnienia i zakochuje się w niej.
2009-10-24T17:05:29+02:00
Longinus Podbipięta

-wykazał sie nadludzką siłą i męstwem dzielnie stawiając czoła oddziałom Kozackim i Tatarskim
-w trudnych i dramatycznych chwilach (wahanie, zbliżająca się śmierć) szukał pociechy w modlitwie
-postąpił honorowo, poświęcił życie dla dobra wspólnej sprawy
-szanował innych rycerzy
-za nic (nawet za cenę życia) nie chciał zhańbić swojego imienia
-zależało mu na zbawieniu duszy i sławie pośmiertnej
-nazywał siebie "lichym człowiekiem" mimo zasług
-poświęcił swoje życie aby uratować innych.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-24T17:12:24+02:00
Romeo to bohater utworu Szekspira "Romeo i Julia". Był on synem Montekich. Pokochał dziewczynę z znienawidzonego przez jego rodzinę rodu Kapuletów. Ciągle toczyły się między nimi walki. Romeo nie lubił się zwierzać i był osobą zamkniętą w sobie. Na początku bardzo podobała mu się Rozalina. Ta miłość zadawała mu więcej bólu niż radości. Zakochał się później Julii, nawet jej nie znając. Miał nadzieję, iż kiedyś będą razem i ich rodziny się pogodzą. Był wierny i kochał dziewczynę całym swoim sercem. Gdy znajdował się w trudnych sytuacjach nie mógł uspokoić swoich emocji. Nie potrafił wtedy na niczym skupić swoich myśli. Z biegiem czasu musiał wyjechać, co wiązało się z niewidywaniem swojej ukochanej. Nie mógł się z tym pogodzić. Dla Julii był gotów zrobić wszystko. Dowiadując się o jej śmierci był roztrzęsiony. Czuł wewnętrzną pustkę i jego życie straciło sens. Postanowił się zabić, nie wiedząc, iż jego ukochana upozorowała śmierć.
1 5 1