1)Ścieżki rowerowe w miastach A, B, C, mają łącznie 20 km długości, w tym 2,5km jest wydzieloną częścią chodnika.
Jaki to procent całej długości??Bardzo proszę też o wyjaśnienie skąd wam wynik wyszedł,wszystkie działania też proszę pisać.
A)12,5%
B)1,25%
C)8%
D)17,5%


2)Grupa przyjaciół wybrała się na siedmiodniową wycieczkę w Tatry.Z dworca kolejowego , na którym wysiedli z pociągu, do miejsca zakwaterowania jechali autobusem, którym miał 45 miejsc dla pasażerów .Zajęte było 2/3(dwie trzecie w ułamku) miejsc.Ilu pasażerów jechało autobusem ?Bardzo proszę też o wyjaśnienie skąd wam wynik wyszedł,wszystkie działania też proszę pisać.


3)Nocleg w schronisku kosztuje 25 zł od osoby .Czworo uczestników wycieczki jest członkiem PTTK, co upoważnia ich od 10-procentowej zniżki. Za nocleg zapłacili łącznie?Bardzo proszę też o wyjaśnienie skąd wam wynik wyszedł,wszystkie działania też proszę pisać.

A)60zł
B)80zł
C)90zł
d)100zł

4)Na trybunie sportowej są ławki w 20 rzędach. W rzędach o numerach parzystych jest 20 miejsc, a w nieparzystych 26. Liczba wszystkich miejsc siedzących na tym stadionie jest równa:(x - razy)Bardzo proszę też o wyjaśnienie skąd wam wynik wyszedł,wszystkie działania też proszę pisać.
A)10 x 51
B)20 x 26+10
C)20 x 26-10 x 6
D)10 x 25+10 x 26

5)Przed zakupem szafka kosztowała 30zł.Po obniżce zapłacono za nią 24 zł.Cenę tej szfki obniżono o :
A)6%
B)12%
C)20%
D)10%

6)Rodzice Marty wpłacili banku kwotę równą wartości wyrażenia:
63:0.09+8,3 x 10*3(dziesięć do potęgi trzeciej)
Jaką kwotę wpłacili do banku :
A)900
B)1937
C)9000
D)6300

7)Samochód przejechał 330 kmi zużył 21,45 litra paliwa.Jle litrów paliwa spala ten samochód na 100 km.??
A)7,15L
B)7L
C)6,5L
D)6L

8) Uczestnicy wycieczki wybrali sie na pieszą wędrówkę.Połowa uczestników poszła szlakiem czerwonym , 1/3(jedna trzecia-ułamek)pozostałych wybrała szlak czarny, a 6 osóbposzło szlakiem żółtym .Oblicz ile osób wybrało się na wędrówkę.


Bardzo proszę też o wyjaśnienia skąd wam wyniki wyszły,wszystkie działania też proszę pisać.
WAŻNE!!!!!!!!


2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-12T16:34:49+01:00
1)
2,5/20 *100% = 12,5 % --> czyli odpowiedz A

2)
2/3 * 45 = 30 osób

3)
10% z 25 = 10/100 * 25 = 2,5
25 - 2,5 = 22,5
22,5 *4 = 90 -->> odp C

4) To bedzie odpowiedz C, a mt\yslałemz e jest błąd w zadaniu ale C bedzie pasowac

5)
30-24 = 6
6/30 *100% = 20% -->>odpowiedz C

6)
63:0.09+8,3*10³= 700 + 8300 = 9000 --> odpowiedz C

7)
330 --- 21,45
100 --- x

330x = 2145/330
x = 6,5 l ---> odpowiedz C

8)
1/2 --> poszła szlakiem czerwonym
1/3 z 1/2= 1/3*1/2= 1/6 --> poszła szlakiem czarnym
x-wszyscy
1/2x+ 1/6x +6 = x
3/6x + 1/6x +6 = x
6= 2/6x razy 6/2
18=x

licze na naj!!!!
2 3 2
2010-03-12T16:36:10+01:00
1.
2,5/20 sprowadzam do mianownika 100, czyli *5
2,5/20=12,5/100=12,5 %
Odp. A

2.
miejsca : 45
zajęte 2/3
2/3 trzeba sprowadzić do mianownika 45
45:3=15, czyli *15
30/45

Odp. Jechało 30 pasażerów.

3. 4*25=100 - tyle zapłacą bez zniżki
10% z 25zł
10/100*25=250/100=25/10=2,5 [zł] - zniżka na jedną osobę
4*2,5=10 - zniżka na 4 osoby
100-10=90[zł]
Odp.C

4. 20 rzędów
liczba wszystkich miejsc x
parzyste 2 4 6 8 10 12 14 16 18 20 (razem 10 rzędów)
nieparzyste 1 3 5 7 9 11 13 15 17 19 (razem 10 rzędów)
powinno być 10*20 + 10*26, a można to zastąpić działaniem C)20 x 26-10 x 6


5.
30-24 = 6
6/30*100%=600/30=20%
Odp.C

6. trzeba to wyliczyć
63 : 0.09 = 700
3 do potęgi 3= 1000
700+8,3*1000=700+ 8300 = 9000

Odp. C

7.
330 - 21,45
na 1 km
21,45/330 = 0,065
na 100km to tylko razy 100
więc
0,065*100 = 6,5 l
Odp. C

8.
Uczestnicy wycieczki wybrali sie na pieszą wędrówkę.Połowa uczestników poszła szlakiem czerwonym , 1/3(jedna trzecia-ułamek)pozostałych wybrała szlak czarny, a 6 osóbposzło szlakiem żółtym .Oblicz ile osób wybrało się na wędrówkę.

x-ilość uczestników wycieczki
1/2x - czerwony
1/3x z 1/2x - czarny
6 - żółty

x= 1/2x+1/6x+6
3/6x+1/6x=6
6=2/6x*6/2
x=18

Odp. Na wycieczkę wybrało się 18 osób.
1 1 1