1. Jak będą nazywać się estry , które powstaną w poniższycvh reakcjach :
* kwas mrówkowy + etanol = ...................
* kwas octowy + butanol =....................
*kwas masłowy +metanol=..................
* kwas octowy + propanol = .............
2. Zastosowanie estrów ?

2

Odpowiedzi

2010-03-12T16:23:13+01:00
1.
*mrówczan etylu
*octan butylu
*maślan metylu
*octan propylu
2.
*Tłuszcze - estry wyższych kwasów (>C15) i gliceryny stosowane są do produkcji mydeł.
* są szeroko stosowane w przemyśle kosmetycznym i spożywczym, jako sztuczne esencje zapachowe.
* Estry są także używane w przemyśle alkoholowym do wyrobu znakomitych win.
1 3 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-12T16:24:15+01:00
* kwas mrówkowy + etanol = mrówczan etylu
* kwas octowy + butanol = octan butylu
*kwas masłowy +metanol= maślan metylu
* kwas octowy + propanol = octan propylu


2. większość związków zapachowych stosowanych w przemyśle to rozmaite alkohole, nadają zapach produktom spożywczym [coraz rzadziej stosowane, bo są rakotworcze]. Przemysł kosmetyczny.
2 1 2