Krzyś postanowił, że będzie czytał po 40 stron książki dziennie. Niestety, czytał tylko 30 stron dziennie i przeczytanie całej książki zabrało mu 3 dni więcej, niż planował. W ciągu ilu dni Krzyś przeczytał całą książkę? Ile stron liczyła owa lektura?

Proszę o pilną pomoc.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-12T16:22:44+01:00
X- szukana liczba dni
30x=40(x-3)
30x=40x-120
10x=120
x=12 dni
12 razy 30 = 360 stron
2 5 2
2010-03-12T16:31:05+01:00
Y- tyle miał czytać
y x 40 = (y +3)x 30
40y= 30y + 90
10y= 90
y= 9
(y + 3)= 12 dni
40 x 9 = 360 stron
1 1 1