Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-12T16:30:37+01:00
X=obecny wiek grzesia

x+3=3(x-3)
x+3=3x-9
x-3x=-9-3
-2x=-12
x=-12:-2
x=6

grześ ma dziś 6 latek
20 4 20
Komentarz został usunięty
Komentarz został usunięty
2010-03-12T16:31:39+01:00
X - wiek Grzesia ; 6
x + 3 = 3(x - 3)
x + 3 = 3x - 9
x - 3x = -9 - 3
-2x = -12 |:(-2)
x = 6

Odp. Grześ ma 6 lat.

Na 100% dobrze :P
15 3 15
Komentarz został usunięty
Komentarz został usunięty
Komentarz został usunięty
2010-03-12T16:34:48+01:00
Teraz ma Xlat
3 lata temy miał 3-X( bo był trzy lata młodszy)
za 3 lata bedzie trzy razy starszy niz 3 lata temu czyli
3(x-3)

x=3(x-3) -3 (to -3 jest dlatego ze 3(x-3) to jest sytuacja za trzy lata a my chcemy wiedziec ile ma teraz )

i rozwiązyjemy:
x=3x-9-3
2x=12
x=6
Grzes ma 6 lat
30 4 30