Zad1. Hrabia Barszczyk wezwał swoich poddanych do zbierania grzybów:

,, Ogłaszam grzybobranie ''
,,Za każdy przyniesiony mi grzyb jadalny zapłacę talara, ale za każdy grzyb trujący odbiorę 3 talary.''

Antek przyniósł hrabiemu 50 grzybów i zarobił 18 talarów. Ile zebrał grzybów jadalnych, a ile trujących?

2

Odpowiedzi

2010-03-12T16:32:35+01:00
X=ilośc grzybów jadalnych
y=ilośc trujacych

x+y=50
x-3y=18

x=50-y
50-y-3y=18
-4y=18-50
-4y=-32
y=32:4
y=8
x=50-8=42
zebrał 42 jadalne i 8 trujacych
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-12T16:33:23+01:00
X-ilość grzybów jadalnych
y-ilość grzybów trujących
x+y=50
x=50-y

1*x-3*y=18
x-3y=18
podstawiamy pod x
50-y-3y=18
-4y=18-50
-4y=-32/:(-4)
y=8-tyle trujących

x=50-8
x=42-tyle jadalnych

spr.
x-3y=18
42-3*8=18
42-24=18
18=18
L=p
Odp.Antek przyniósł 42 grzyby jadalne i 8 trujących
2 5 2