ZAWARTOŚĆ SOLI W WODACH MORSKICH

Morze Bałtyckie 1,2%
Ocean Atlantycki 3,5%
Morze Czarne 2,1%
Morze Czerwone 4%


a. ile soli jest w 20 kg wody z Bałtyku, a ile w tej samej ilości wody z Atlantyku ?
b. czy w 15 kg wody z Morza Czarnego jest więcej niż 0,5 kg soli ? Czy w tej samej ilości wody z Morza Czerwonego jest więcej niż 0,5 kg soli ?

3

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-03-12T16:32:03+01:00
Http://pracadomowa24.pl/zadanie/2513-oblicz-procent/

to ci powinno pomoc;)
1 5 1
2010-03-12T16:36:45+01:00
1,2% x 20 = 4,8 Bałtyk
3,5% x 20 =
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-12T16:45:25+01:00
A) 20kg wody z Bałtyku zawiera: 0,24 kg soli (20*1,2)/100
a 20 kg wody z Atlantyku zawiera: 0,7 kg soli (20*3.5)/100
b) 15 kg wody z M. Czarnego zawiera: 0,315 kg soli (15*2,1)/100 - odp NIE
15 kg wody z M. Czerwonego zawiera: 0,6 kg soli(15*4)/100 - odp TAK
1 5 1