Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-03-12T16:33:59+01:00
Romański:
- budowany z kamienia.
- sklepienie krzyżowe.
Gotycki :
- budowany z cegły.
- sklepienie krzyżowo-żebrowe.
- ozdobami były rozety i witraże,a w romańskim nie było ozdób.
Budowle:
Romańskie:
- kościoły,katedry,zamki,kaplice,bazyliki.
Gotyckie:
Kościół Mariacki w Gdańsku.
Kościół Świętej Katarzyny w Gdańsku.
Kościół Mariacki w Krakowie.
i też to samo co w romańskim.

Mam nadzieję,że pomogłam ; ))
18 3 18
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-12T16:41:54+01:00
Gotyk:
sklepienie krzyzowo zebrowe,
wysmukle i wysokie budowle z wielkimi oknami
witraze

zabytki:
katedra w notre dame
kosciol w chartres
kosciol sw jakuba w toruniu

styl romanski:
proste reguly liczbowe i geometryczne
masywnosc
monumentalizm
surowosc
grube mury
sklepienie kolebkowe

zabytki:
kolegiata w tumie pod leczyca
krypta sw leonarda na wawelu
drzwi w katedrze gnieznienskiej
opactwa w sulejowie i wachocku
24 4 24
oj dużo błędów ortograficznych
Gdzie te błędy?