1)Opisz jak powstaje roztwór.
2)Wyjaśnij na czym polega zjawisko dyfuzji.
3)podaj przykłady zjawiska dyfuzji zaobserwowane przez ciebie w zyciu codziennym.
4)POdaj przykłady dyfuzji w ciałach stałych,cieczach i gazach.
5)Jak zbudowane są krzyształy?
6) Czym różnią sie ciała o budowie krystalicznej od ciał tzw.bezpostaciowych?
7) Czym rózni sie monokryształ od pilikryształu??
8) Poprzyporządkuj : smoła,sadza,grafit,diament,szklo,bursztyn,ametyst,pieksiglas,żelazo i gips do krzyształów lub ciał bezpostaciowych.

2

Odpowiedzi

2009-10-24T17:10:02+02:00
1.Roztwory powstają w wyniku oddziaływania cząsteczek. Jeżeli przyciąganie cząsteczek tej samej substancji nie jest większe od oddziaływania cząsteczek różnych substancji oraz jest możliwy ruch cząsteczek względem siebie
12 3 12
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-24T17:16:26+02:00
1.Roztwory powstają w wyniku oddziaływania cząsteczek. Jeżeli przyciąganie cząsteczek tej samej substancji nie jest większe od oddziaływania cząsteczek różnych substancji oraz jest możliwy ruch cząsteczek względem siebie, to dzięki ruchom termicznym cząsteczki będą dążyły do równomiernego rozłożenia się w dostępnej przestrzeni, po to aby osiągnąć jak najwyższą entropię układu. Dlatego roztwory samoistnie nie rozdzielają się. Najprostszym sposobem rozdzielenia lub przynajmniej zmiany stężenia rozpuszczonych substancji jest przeprowadzenie zmiany stanu skupienia (parowanie lub krystalizacja) roztworu
2.Dyfuzja- samorzutne rozprzestrzenianie się jednej substancji w drugiej (nauczona jestem na pamiec z zeszytu z fizyki ) :)
Dyfuzja zachodzi w cieczach, ciałach stałych i gazach....
ciecz to n. atrament i woda
ciała stałe np. yyy groch i kasza
i gazy to perfumy i powietrze
Poprostu jedna substancja miesza się z drugą..
3.- robienie herbaty,
-, perfumowanie się,
- używanie odświeżacza powietrza,
- robienie kawy.
mam nadzieję,ze pomogłam ;)
11 4 11