Tylko 2 zadania! Proszę o pomoc!!!

1. Romb ma bok długości 8 cm i jedna z przekątnych ma długość
2^3 cm.Oblicz pole i obwód tego rombu. ("^"-pierwiastek)

2. Romb ma przekątne długości 12cm i 16cm. Oblicz wysokość tego rombu.

Dziękuje:)

2

Odpowiedzi

2010-03-12T16:52:02+01:00
1. Obwód=4*8=24cm
Co do pola to niestety nie mam pojęcia o.O

2.http://www.zadania.info/d190/9444846
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-12T17:17:23+01:00
ZADANIE 1
Obwód = 4*a = 4*8= 32 cm
Przekątna ma długość 2 pierwiastki z trzech, połowa tej przekątnej to pierwiastek z trzech.
Przekątne w rombie przecinają się pod kątem prostym i w połowie.
Czyli przekątne rombu dzielą go na cztery trójkąty prostokątne.
Wykorzystamy twierdzienie Pitagorasa aby obliczyć połowę długości drugiej przekątnej
pierwiastek z trzech do kwadratu + d do kwadratu = 8 do kwadratu
3+d do kwadratu=64
d do kwadratu = 61
d=pierwiastek z 61
P= 0,5 razy 2pierwiastki z 61razy 2 pierwiastki z trzech = 2 pierwiastki z 183

trochę dziwnie to wygląda....

ZADANIE 2
P=0,5 * 12 * 16= 96 cm kwadratowych


obliczam długość boku z tw Pitagorasa (patrz zadanie 1)
6 do kwadratu + 8 do kwadratu = a do kwadratu
36 + 64 = a do kwadratu
100 =a do kwadratu
a = 10 cm


ale pole rombu możemy też obliczyć ze wzoru
P = a * h
i muszę te pola być takie same skoro chodzi o ten sam romb
(pola muszą byż sobie równe!)

więc podstawiamy za a = 10cm i P = 96 cm
96=10 *h
h=9,6 cm

i gotowe :o)