Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-12T17:01:13+01:00
Q - wydzielone ciepło, które poszło na
przyrost energii wewnętrznej kół i hamulców.
x- mnożenie
x_2 - x do potęgi drugiej

Zamieńmy dane na jednostki kładu SI:
3000ton=3000000kg
72km/h=20m/s
Q= -(trójkącik)Ek- (k małe pod E)
Q=-(0- (mxv_2 :2- kreska dzielenia))
Podstawiamy dane z zadania:
Q=3000000x20_2 :<-- ( kreska dzielenia) :2 [J]
Q=1500000x400[J]
Q=600MJ
Odp.: Energia wewnętrzna kół i hamulców wzrosła o 600 Mega Dżuli.
2010-03-12T17:03:54+01:00
3000 ton = 3000000 kg
72 km/h = 20 m/s
zakładam, że cała Ek idzie na wzrost energi wewnętrznej (hamulce i koła grzeją się)
Zatem
(3000000 * 20^2)/2 = 600000000 J