Odpowiedzi

2010-03-12T17:08:31+01:00
1) x - szukana liczba
3/5 * x + 21 = 2x
21 = 7/5 * x
21*5/7 = x
x = 15

2) y - szukana liczba
y - 4 = y - 1/4 * y
-4 = - 1/4 y
-16 = -y
y = 16
14 4 14
2010-03-12T17:09:32+01:00
1)
2x-21=0,6x
1,4x=21
x=15

2)
x+4=0,75x
0,25x=-4
x=-16
9 3 9
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-12T17:19:25+01:00
1.
x-liczba szukana
60%x=2x-21
0,6x-2x=-21
-1,4x=-21/:(-1,4)
x= 15

2.
x-szukana liczba
x+4=x-25%x
x+4=0,75x
x-0,75x=-4
0,25x=-4/:0,25
x= -16
25 3 25