Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-03-12T19:05:37+01:00
Pozytywizm-nurt powstały po upadku powstania styczniowego.Wtedy odrzucono typ bohatera romantycznego,walczącego zbrojnie o wolność.Pozytywiści byli silnie związani z ideą pracy organicznej.Zachęcali do obrony polskiej ziemi i do krzewienia oświaty wsrod najuboższych.Przedstawicielem pozytywistów byla Eliza Orzeszkowa.jej powieść ,,Nad Niemnem,,przedstawiała różne postawy życiowe Polaków.Boleslaw Prus w powieści ,,Lalka,,opisał losy człowieka,który dzięki ciężkiej pracy zdobył majątek.Henryk Sienkiewicz pisał ku pokrzepieniu serc.Jego powieści rozgrywają się w czasach wielkich dla Rzeczpospolitej wydarzeń.Był laureatem Nagrody Nobla.
W epoce pozytywizmu tworzył też Stanisław Moniuszko.Najsłynniejszymi jego utworami są opery Halka i Straszny Dwór.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-12T19:08:41+01:00
Wszystko o pozytywizmie masz na stronie: pozytywizm.klp.pl ;)

Geneze, kalendarium, lektury itp. Napewno znajdziesz to co potrzebujesz :)