Odpowiedzi

2010-03-12T17:36:51+01:00
K:3x-2y+5=0
P=(-4=x,-2=y)

z tego rownania powyzej musimy wyznaczyc ile wynosi y
y=ax+b
-2y=-3x-5
2y=3x+5 /2
y=1.5x+2.5
a=1.5
teraz podsatwaimy za x=-4 i za y=-2

-2=1.5*(-4)+b
-2=-6+b
b=4
y=1.5x+4 to jest rownanie kierunkowe prostej m

teraz rownainie ogolne prostej m
Ax+By+C=0
-1.5x+y-4=0
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-12T17:56:25+01:00
3x-2y+5=0 jest to postac ogolna ktora musimy przeksztalcic na postac kierunkowa a wiec przeksztalcamy:
3x-2y+5=0
-2y=-3x-5/:(-2)
y=1.5x+2.5

rownanie prostej prostopadlej to y= -1/a+d
a wiec nasze "a"(1.5) muszi byc liczba odwrotna i przeciwstawna
y=-2/3x+d teraz wyznaczamy "d" podstawiajac w miejsce "x" i "y" wspolrzedne punktu P
-2=-2/3*(-4)+d
-2=8/3+d
d=-4 2/3 teraz podstawiamy d
y=-2/3x+4 2/3 to rownanie prostej m