Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-12T17:34:52+01:00
1 Główne zadania nerek to:
usuwanie z moczem szkodliwych produktów przemiany materii,
zatrzymywanie składników niezbędnych dla organizmu, które ulegają przefiltrowaniu do moczu pierwotnego (resorpcja),
regulacja objętości płynów ustrojowych,
wpływ na ciśnienie tętnicze krwi (układ renina-angiotensyna-aldosteron),
wpływ na prawidłową erytropoezę (produkcja erytropoetyny),
wpływ na równowagę kwasowo-zasadową (pH krwi), dzięki możliwości zakwaszania moczu,
wpływ na układ kostny przez produkcję aktywnych postaci witaminy D3.

5 4 5
  • Użytkownik Zadane
2010-03-12T17:47:25+01:00
Nerki regulują skł. płynów ustrojowych
1 1 1
2010-03-12T18:02:29+01:00
Nerki są najbardziej złożonymi narządami układu wydalniczego. Filtrują krew, usuwając z niej szkodliwe związki, które moczowody odprowadzają do pęcherzyka moczowego. Stamtąd są wydalane na zewnątrz ciała przez cewkę moczową.
1 2 1