1. Najokazalszy, najcenniejszy dąb w Polsce zwany jest ,,Bartkiem''. Jeżeli w przybliżeniu przyjmiemy, że przekrój dębu jest kołem o średnicy 314 cm, to obwód jego pnia z dokładnością do jednego centymetra jest równy:
a)986cm b)ok.1941cm c)ok.100cm d)9,84m


2. Dwóch opiekunów i 23 uczniów z trzeciej klasy zapłaciło 127 zł za bilety wstępu do Białowieskiego Parku Narodowego. Cena biletu dla osoby dorosłej była o 20% wyższa od ceny biletu dla ucznia. Napisz równanie które umożliwi obliczenie ceny biletu dla ucznia.

3

Odpowiedzi

2010-03-12T17:54:22+01:00
Zad1
średnica 314cm to r=157cm
ob=2*pi*r
ob=2*3,14*157
0b=986

zad2
23x+2*(120\100x)=127
23x+2,4x=127
25,4x=127
x=5
2010-03-12T17:54:36+01:00
1.jest to odpowiedź a) gdyż
Ob = 2πr
Ob= 2 *3,14 *157
Ob=986 cm
2. 23x *2* (120/100x)=127
23x + 2,4x=127
25,4x=127
x =5zł
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-12T17:58:44+01:00
Zad.1
ś=314 cm
r=1/2ś=1/2*314=157 cm
pi=3,14
Obw.=2*pi*r
Obw.=2*3,14*157
Obw.=985,96 cm
Odp.A 986 cm

Zad.2
Cena biletu dla ucznia x
Cena biletu dla nauczyciela x+20%x
Ilość uczniów 23 osoby
ilość nauczycieli 2 osoby
Łącznie za bilety zapłacili 127 zł

23*x+2(x+20%x)=127 zł
23x+2(x+0,2x)=127
23x+2*1,2x=127
23x+2,4x=127
25,4x=127
x=127/24,4
x=5 zł

Cena biletu dla ucznia x=5zł
Cena biletu dla nauczyciela x+20%x=5+0,2*5=5+1=6zł
Spr.
2*6+23*5=12+115=127 zł

Odp.
Cena biletu dla dziecka wynosi 5 zł, a dla osoby dosłej 6 zł.
pozdrawiam:)

2 5 2