1)Co to znaczy ze ciało ma bezwładność??
2)
a)W jaki sposób mozna zmniejszyc siłę tarcia w niektórych urządzeniach metalowych,aby nie doszło do zniszczenia...
b)W jaki sposób można zwiększyc siłe tarcia aby uniknąć przykrych zdarzeń w czasie zimy..

Pliss napiszcie zrozumiale szczególnie na 2..:**

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-12T18:00:17+01:00
1.Bezwładność - właściwość ciał materialnych. O bezwładności mówimy, gdy na ciało nie działają żadne siły lub działające siły równoważą się.
2.
a) Siłę tarcia zmniejszamy używając smarów
b) należy zwiększyć powierzchnię przyczepną, np. stosując opony zimowe o większej powierzchni tarcia lub łańcuchy na opony
2010-03-12T18:01:59+01:00
1 bezwładnosć ciała jest to zjawisko gdy ciało zachowuje predkosć gdy nie działają na nie żadne inne ciała lub gdy ciała które na nie działają równoważą sie

2
a) zmiejszyć słe tarcia mozesz: smarować oliwić rpzne metalowe częsci smarować smarem czymś slizgim

b) zakładajac zimowe oponyu wtedy zwiększysz siłe tarcia noszac buty buty ze specjalnym podeszwami .;d

pozdro;d