Odpowiedzi

2010-03-12T18:06:00+01:00
Celem Niemców było zdobycie miasta Stalingrad (dziś Wołgograd) nad Wołgą, ważnego ze względu na plany zajęcia Kubania i Kaukazu.

Bitwa pod Kurskiem jest powszechnie uważana za ostatnią niemiecką próbę przejęcia inicjatywy na froncie wschodnim, za punkt zwrotny w walkach na froncie wschodnim (obok bitwy stalingradzkiej) oraz za największą bitwę pancerną w historii.

Chciałam pomóc ^^
Co do tego 2 to nie jestem pewna ..
Ale proszę :D
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-12T18:24:21+01:00
Bitwa pod Kurskiem jest powszechnie uważana za ostatnią niemiecką próbę przejęcia inicjatywy na froncie wschodnim, za punkt zwrotny w walkach na froncie wschodnim (obok bitwy stalingradzkiej) oraz za największą bitwę pancerną w historii.

W bitwie tej zadebiutowały czołgi PzKpfw V Panther (ze względu na liczne usterki techniczne był to bardzo nieudany debiut) oraz niszczyciele czołgów Ferdinand.

Jednak istnieją również inne poglądy co do tego, która bitwa w dziejach świata była największą bitwą pancerną. Ukraiński pisarz Wiktor Suworow sugeruje, że była nią bitwa graniczna w dniach 23-27 czerwca 1941 roku w rejonie Dubna, Łucka i Równego, gdzie doszło do wielkiej bitwy radzieckich korpusów zmechanizowanych z niemiecką 1 Grupą Pancerną gen. Kleista. Rosjanie przegrali, co może być przyczyną tak intensywnego nagłaśniania przez stronę rosyjską wydarzeń na łuku kurskim.
1 4 1