Odpowiedzi

2010-03-12T18:11:30+01:00
Tu masz wszytko potrzebne do tego zadania, rówież obliczenia:
http://matma4u.pl/Przekatna-kwadratu-Wysokosc-trojkata-rownobocznego-t20805.html

pozdrawiam ;**
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-12T18:14:54+01:00
KWADRAT:
obw. = 4a
4a = 12 cm
a = 3 cm
p = a√2
p = 3√2 cm = √18 cm

TRÓJKĄT:
obw. = 3a
3a = 12 cm
a = 4 cm
h = a√3/2
h = 2√3 cm = √12 cm

√18 cm > √12 cm
p > h

Odp.: Przekątna jest dłuższa.
4 4 4
2010-03-12T18:17:03+01:00
Kwadrat
Obwód 4*a = 12, dzielę przez 4
a=3 cm

P= a²
P= 3 cm²

Pole kwadratu można obliczyć też ze wzoru
P=½*d²
9=½*d², może przez 2
18=d²
d = 3√2
ok 3*1,4 = 4,2

TRÓJKĄT
obwód = 3a
12=3a
a=4cm

wysokość to a√3/2
h=4√3/2
po skróceniu mamy
h= 2√3
ok 2*1,7=3,4

Dłuższa jest przekątna kwadratu :)
1 2 1