Dwa prostokątne ogródki działkowe mają równe pola. Szerokość pierwszego ogródka jest równa 12 m, a drugiego 15 m. Ile trzeba kupić metrów bieżących siatki na ogrodzenie każdego ogródka, jeżeli długość pierwszego ogródka jest o 5 m większa od długości drugiego? Bardzo proszę o pomoc!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-12T18:46:49+01:00
Długość pierwszego: x + 5
szerokość pierwszego: 12

długość drugiego: x
szerokość drugiego: 15

pole pierwszego = pole drugiego
(x+5) × 12 = 15 × x
12x + 60 = 15x
60 = 3x
20 = x

obwód (tj. ilość mb siatki) pierwszego: 2(x+5+12) =2(20+17)=40+37=77
obwód drugiego: 2(x+15)=2(20+15)=40+30=70

odp. na ogrodzenie pierwszego ogródka trzeba 77mb a drugiego 70mb.
2010-03-12T18:53:29+01:00
X-dlugosc ogrodka

12*x=15*x
12*(x+15)=15*x
12x+60=15x
12x-15x=-60
-3x=-60/(-3)
Obw1=12*2+25*2=24+50=74
Obw2=15*2+20*2=30+40=70

Odp. na ogrodzenie pierwszej dzialki potrzeba 74m, a drugiej 70