Odpowiedzi

2010-03-12T18:44:12+01:00
V=4/3πr³

V=4/3*2³*π=32/3π

V=4/3*6³*π=288π

288π/32/3π=18

V wzroslo 18 razy
2 2 2
2010-03-12T18:44:57+01:00
L= 2πr
l=2π*2
l=4π

l=2πr
l=2π*6
l=12π

12π-4π=8π

Odp. Objętość zwiększyła się o 8π;]
2 1 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-12T18:47:16+01:00
V=4/3πr³
(4/3 to jest ulamek cztery trzecie)
r₁=2cm
r₂=3×r₁=6cm

V₁=4/3 π×2³=10,67π

V₂=4/3 π×6³=288π

ile razy większa objętość? dzielimy:
288π÷10,67π= 26,99≈27

Objętość zwiększyła się 27razy.
1 5 1