Zad.3, ćwiczenia ŚLADAMI PRZESZŁOŚĆI z tematu PAŃSTWO FRANKÓW. I GIM! PILNE!!!

3) wpisz w odpowiednich rubrykach wypisz największe osiągnięcia Karola Wielkiego:

DZIEDZINA/ DOKONANIA KAROLA WIELKIEGO

Polityka
Gospodarka
Administracja
Kultura i nauka

dam naj! tylko proszę rozwiążcie mi to poprawnie!!
:*

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-12T19:01:10+01:00
Polityka-pokonal awarow , podporzadkowal sobie sasow,odzyskal ziemie ktore nalezaly ponad 100lat do muzlumanow
gospodarka-ujednolicial system miar i wag,stworzyl dogodne warunki do wymiany handlowej z bizancjum i krajami arabskimi
administracja-uporzadkowal prawo frankijskie, wprowadzi denara,
zlikwidowal stanowisko majordoma ,podzielil panstwo na hrabstwa i marchie
kultura i sztuka-wprowadzi lacine jako jezyk uniwersalny
103 2 103
2010-03-12T19:24:40+01:00
Polityka - powiększył monarchię frankońską terytorialnie
Gospodarka - umacniał system feudalny
Administracja - polecił przeprowadzić reformę monetarną
Kultura i nauka - popierał rozwój Kościoła i umacnianie chrystianizmu, kazał zakładać szkoły
39 4 39