Odpowiedzi

2010-03-12T19:09:06+01:00
HBr -> h+ + br-
; Ca(OH)2; ca2+ + 2oh-
Fe2(SO4)3; 2fe3+ + 3so4 2-
H3PO4; 3h+ + po4 3-
NaNO3, na+ + no3 -
Fe2O3,nie dys
CO2,nie dys
MgCl2, mg 2+ + 2cl-
K2S. 2k+ + s2-
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-12T19:18:01+01:00
(Nad każdą strzałką w równaniu dysocjacji jonowej piszemy H2O).

1. HBr ---> H+ + Br-
2. Ca(OH)2 ---> Ca2+ + 2 OH-
3. Fe2(SO4)3 ---> 2Fe3+ + 3SO4 2-
4. H3PO4 ---> 3 H+ + PO4 3-
5. NaNO3 ---> Na+ + NO3-
6. Fe2O3 - nie dysocjuje
7. CO2 - nie dysocjuje
8. MgCl2 ---> Mg2+ + 2 Cl-
9. K2S ---> 2K+ + S 2-

oczywiście te plusy i minusy są na górze :)