Odpowiedzi

2010-03-12T19:02:30+01:00
Woliński Park Narodowy jest jednym z 23 parków narodowych na terenie Polski. Park położony jest w woj. zachodniopomorskim w środkowo-zachodniej części wyspy Wolin, pomiędzy Bałtykiem i Zalewem Szczecińskim.
Słowiński Park Narodowy jest położony w środkowej części polskiego wybrzeża, w województwie pomorskim.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-12T19:10:55+01:00
Park Woliński :
Park położony jest w województwie zachodniopomorskim w środkowo -zachodniej części wyspy Wolin , pomiędzy Bałtykiem i Zalewem Szczecińskim. Powierzchnia parku wynosi 10 937 ha. Jest pierwszym w Polsce parkiem morskim, utworzony został 3 marca 1960 roku . Symbolem Parku jest bielik.
Fauna :
- borsuki
- jelenie
- kuny
- lisy
- nietoperze
- sarny
- szop pracz
- żubr
- dzik
Flora :
- długosz królewski
- mikołajek nadmorski
- pajęcznica liliowata
- wiciokrzew pomorski
- zimoziół północny

Słowiński Park Narodowy został utworzony w 1967 roku. Jest położony w środkowej części polskiego wybrzeża, w województwie pomorskim. Obejmuje Mierzeję Łebską, Nizinę Gardeńsko-Łebską, morenę czołową z najwyższą kulminacją 115 m n.p.m.
Fauna:
- łabędzie
-mewy
-kaczki
-perkozy
-łyski
-rybitwy.

Flora :
-widłak torfowy
-mikołajek nadmorski
- zimoziół północny
- rosiczka okrągłolistna
- storczykowate,
- turzyca piaskowa,
- długosz królewski