Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-12T19:17:15+01:00
Mianownik- 3x
licznik- x

(x+5)/(3x+5)=3/4

4x+20=9x+15
4x-9x=15-20
-5x=-5
x=1

Więc był to ułamek 1/3.

Licze na najlepsze:).
2 5 2
2010-03-12T19:17:58+01:00
Mianownik ułamka jest trzy razy większy od licznika. Jeśli do licznika i mianownika tego ułamka dodamy 5, to otrzymamy 3/4

x- licznik
3x- mianownik

x+5/3x+5= 3/4 mnożymy na krzyż

4(x+5)= 3(3x+5)
4x+20=9x+15
4x-9x=15-20
-5x=-5/:(-5)
x=1
mianownik - 3*1=3
Ułamek= 1/3
2 5 2
2010-03-12T19:19:37+01:00
X-licznik
y-mianownik

y=3x
(x+5):(y+5)=¾
4(x+5)=3(y+5)
4x+20=3y+15
4x-3×3x=15-20
4x-9x=-5
-5x=-5
x=1
y=3x=3
to ułamek⅓
1 5 1