Odpowiedzi

2010-03-12T19:44:28+01:00
1.W którym roku i gdzie urodził się Ernesta Hemingwaya ?
ur. 21 lipca 1899 w Oak Park w stanie Illinois w USA
2.Gdzie powstały jego pierwsze utwory?
w szkole gdzie był redaktorem gazetki szkolnej
3.W którym roku ożenił się po raz pierwszy?
1921r.
4.Kik z zawodu była jego druga żona?
dziennikarka
5.W jakich wojnach brał udział?
pierwsza wojna światowa, wojna domowa w Hiszpanii
6.W który roku powstała powieść Komu bije dzwon?
w 1940r.
7.Co Ernesta Hemingwaya uważa o swoim życiu?
Życie uważał za grę, którą wygrał i w odpowiednim momencie zakończył.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-12T19:54:53+01:00
1. W którym roku urodził sie E. Hemingway? -1899
2. Za jakie opowiadanie został laureatem nagrody Pulitzera? -"stary człowiek i morze"
3. W jakiej dziedzinie sztukli wystepuje E. Hemingway? W literaturze
4. W chwili smierci jaka powiesć zostawił niedokonczoną? "Ruchome święto"
5. W której wonie swiatowej brał udział ? W pierwszej i drugiej
6. O czym marzył Hemingway w dziecinstwie(aby kim zostac)? dzinnikarzem lub pisarzem
7. Czy Hemingway lubił podróze? tak, był przeciez podróznikiem
8.Jakiego sportu był fanem E. Hemingway? baseballu i footballu.
9. Które dzieło jest dziełem autobigraficznym? "stary człowiek i morze"
10. ile razy był żonaty? 3
11. dlaczego nie dostał sie do armi? z powodu choroby
12. w "starym człowieku i morze" jak nazywa sie głowny bohater? Santiago
13.O jakim chrakterze pisał ksiazki? O charakterze
psychologicznym
14. Ile lat zył? 62
15 gdzie sie urodził? w USA
16. Jedną z najsłynniejszych powieści Hemingwaya jest utwór ??"Słońce też wschodzi"
17. Był on tak samo jak Santiago(podaj zawód)? rybakiem
18. Czy dzieła Hemigway są przetłumaczone na jezyk polski? "tak"
19 W jakiej wojnie uczestniczył w Hiszpanie? w domowej
20 W którym wieku tworzył? W XX wieku


pozdro;d