Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-03-12T19:30:57+01:00
160stopni
bo
360:9=40
40*4=160
38 1 38
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-12T19:31:54+01:00
4/9*360=160- miara kata środkowego
kąt wpisany jest 2 razy mniejszy od kąta środkowego opartego na tym samym łuku a wiec
160:2=80 stopni
30 4 30
2010-03-12T19:35:27+01:00
Najpierw obliczamy miarę kąta środkowego, opartego na 4/9 okręgu, bo jak wiadomo kąt wpisany i kąt środkowy oparte są na tym samyn okręgu.

4/9*360= 1440/9= 160

Kąt wpisany jest o połowę mniejszy od kąta środkowego, czyli:
160:2= 80

Odp: Kąt wpisany oparty na 4/9 okręgu ma miarę 80.
22 4 22