Odpowiedzi

2010-03-12T19:36:55+01:00
D+u=250
18d+0,75*18u=3492

d=250-u
4500-18u+13,5u=3492

d=250-u
4,5u=1008

d=26
u=224
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-12T19:43:30+01:00
Liczba biletów 250 szt.
Kwota całość 3492 zł
Koszt bilety dla dorosłych 18 zł
Koszt biletów dzla dzieci 18 -18*25%=18-4,5=13,5 zł
Ilośc dorosłych x
Ilość dzieci y

Układ równań:
x+y=250
18x+13,5y=3492

x=250-y
18(250-y)+13,5y=3492
4500-18y+13,5y=3492
-4,5y=3492-4500
-4,5y=-1008
y=224
x=250-y=250-224=26

Ilośc dorosłych x= 26
Ilość dzieci y = 224
Spr.
x+y=26+224=250
18x+13,5y=18*26+13,5*224=468+3024=3492
Odp.
Dla dorosłych kupiono 26 biletów, a dla dzieci 224.
pozdrawiam:)


1 5 1