Na bardzo nudnym wykładzie połowa studentów drzemie a jedna trzecia rozwiązuje krzyżowki.Wsrod pozostałych sześciu słuchaczy pięć osób czyta książke i tylko jedna stdentka pilnie notje.Ilu studentów jest obecnych na tym wykładzie

Mam napisac do tego rownanie co X i tak dalej i rozwiazac je

Książki Ali stoją na trzech półkach.Na drugiej półće jest o 15 książek mniej niż na pierwszej i 2 razy więcej niż na trzeciej.NA pierwszej i trzeciej półce jest razem 2 razy więcej książek niz na drugiej.Ile książek ma Ala?

Podobnie jak napisalem u góry

3

Odpowiedzi

2010-03-12T19:46:45+01:00
1/2x+1/3x+6=x
3/6x+2/6x+6=x
6=1/6x
x=36
------
y=x-15=2z
x+z=2y

x=2z+15
3z+15=4z
z=15
x=45
y=30
x+y+z=90
35 4 35
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-12T19:52:07+01:00
1
x-liczba studentów
1/2x+1/3x+6=x
3/6x+2/6-x=-6
-1/6x=-6 / :(1/6)
x=36
2.
2x+15- I półka
2x - II półka
x - III półka
2x+15+x=2*2x
3x-4x=-15
-x=-15 /* (-1)
x=15

2*15+15=45 - Ipółka
2*15=30 - II półka
15- III półka

45+30+15=90 książek ma Ala
106 4 106
2010-03-12T20:13:32+01:00
Ad.1
x-liczba studentów

½x + ⅕x + 6 = x
³/₆x + ²/₆x + 6 = x
6 = ¹/₆x /x6
x = 36

Ad. 2
2x + 15 - | liczba książek
2x - II liczba książek
x - III liczba książek

2x + 15 + x = 2 x 2x
3x - 4x = -15
-x = -15 /x (-1)
x = 15

2 x 15 + 15 = 45 - I liczba książek
2 x 15 = 30 - II liczba książek
15 - III liczba książek
31 4 31