Odpowiedzi

2010-03-12T20:04:44+01:00
1/2+1/4+3/4= 2/4+1/4+3/4=6/4= 1 1/4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-12T20:05:47+01:00
P - Pole ogródka

Pierwsze skopało pół, czyli
A = ½P i
zostało Z₁ = P-½P = ½P

Drugie skopało pół tego co zostało, czyli
B = ½Z₁ = ½*(½P) = ¼P i
zostało Z₂ = Z₁-¼P=½P-¼P=¼P

Trzecie skopało trzy czwarte co zostało, czyli
C = ¾Z₂=¾(¼P)=(3/16)*P i
zostało Z₃ = Z₂ - (3/16)*P=¼P- (3/16)*P=(4/16)*P-(3/16)*P=(1/16)P

czyli razem przekopali (15/16)P i zostało (1/16)P nieskopane