Zad.1

W 1992 roku w Warszawie mieszkało 1644,5 tys. osób, a w Polsce 38504,7 tys. osób. Ile procent ludności Polski w 1992 roku stanowili warszawiacy? wynik podaj w zaokrągleniu do jedności.

Zad.2

Z 4500kg rudy żelaza otrzymano 630kg żelaza. Oblicz, ile procent żelaza było w tej rudzie.

3

Odpowiedzi

2010-03-12T19:52:30+01:00
Zad 1

38504,7 - 100%
1644,5 - x


x = (1644,5 * 100%) / 38504,7 = 4,3 %

Zad 2

4500kg - 100%
630 - x

x= (630 * 100%) / 4500 = 630 / 45 = 14 %
2 5 2
2010-03-12T19:53:09+01:00
Zad.1
1644.5/38504.7*100%=4,3%
Odp. Warszawiacy stanowili w 1992 roku 4,3%.

zad.2
630/4500*100%=14%
Odp. W rudzie znajdowało się 14% żelaza.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-12T19:53:39+01:00
Zad. 1
1644,5/(kreska ułamkowa) 38504,5 * 100%= 4,3%

Zad. 2
630/4500 *100%= 14%

Pozdrawiam :)
2 5 2