Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-12T20:00:45+01:00
Przyłączaja albo oddaja elektrony
H,pobiera 1 elektron

Na,oddaje elektron tworzac kation, uzyskuje konfiguracje neonu

Mg,oddaje 2 elektr , uzyskuje konf neonu
S pobiera 2 elek=konf argonu
i Cl pobiera 1 i ma konf argonu
2010-03-12T20:26:03+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Poprzez pobieranie lub oddawanie elektronów
H + e ------>H⁻ ------Konfiguracja [He]
Na - e ---->Na⁺ ------Konfiguracja [Ne]
Mg - 2e---->Mg²⁺ ----Konfiguracja [Ne]
S + 2e---->S²⁻ -------Konfiguracja [Ar]
Cl + e ---->Cl⁻ -------Konfiguracja [Ar]
1 5 1