Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-12T20:26:03+01:00
W centrum Australii prawie nie ma wody, więc woda pozyskiwana z basenów artezyjskich ma ogromne znaczenie. gdyby jej nie było, nie byłoby też możliwości życia i rolnictwa w centralnej Australii.
7 3 7
2010-03-12T20:26:35+01:00
Jeżeli woda zostaje znaleziona naturalnie to powstaje źródło artezyjskie.
Od wód gruntowych odróżnia je istnienie warstwy nieprzepuszczalnej w stropie. Dzięki tej izolacji są mniej zanieczyszczone. Wody artezyjskie najczęściej występują w niecce artezyjskiej w warstwach wodonośnych pod skałami nieprzepuszczalnymi. Występowanie wód artezyjskich może być niekiedy związane także z uskokami i systemem szczelin skalnych.

głównie chodzi o to że w Australii wody artezyjskie są podstawą rozwoju rolnictwa.Panują tam straszliwe susze a woda jest potrzebna m.in do hodowli bydła. pamiętajmy ze Australia to w głównej mierze pustynie, gdzie jak wiadomo nie ma wody
dlatego tak wazne sa wody artezyjskie, tam wode ceni sie bardziej niz pieniadze
7 4 7