Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-12T20:32:29+01:00
X-ilośc biletów normalnych
y-ilosc biletów ulgowych

x+y=30
18x+13y=490

x=30-y
18(30-y)+13y=490
540-18y+13y=490
-5y=490-540
-5y=-50
y=50:5
y=10
x=30-10=20
odp. w grupie było 20 dorosłych i 10 dzieci

2010-03-12T20:34:25+01:00
Ilość dorosłych - x
ilość dzieci - y


x+y = 30
18x+13y = 490

x = 30-y
18(30-y)+13y = 490

x = 30-y
540-18y+13y = 490

x = 30-y
540-5y = 490

x = 30-y
5y = 540-490

x = 30-y
5y = 50 |:5

x = 30-y
y = 10

x = 20