PANI IRENA WPŁACIŁA 16TYŚ ZŁ DO BANKU W KTÓRYM OPROCENTOWANIE WKŁADÓW OSZCZĘDNOŚCIOWYCH JEST RÓWNE 8% W STOSUNKU ROCZNYM .ILE WYNOSZĄ ODSETKI Z TEJ KWOTY PO ROKU A ILE ZOSTANIE WŁAŚCICIELCE JEŚLI OD KWOTY ODSETEK ODPROWADZONY JEST 20% PODATEK

3

Odpowiedzi

2010-03-12T20:42:37+01:00
16000x 8/100=1280 - odsetki doliczone

1280x 20/100=256zl - podatek

1280-256=1024- pozostalo wlascicielce

odp:Odsetki wynosza 1024zl .
2010-03-12T20:43:25+01:00
Kapitał=16 000 zł
Czas t=1 rok
Oprocentowanie p=8%
d=?
d-20%d=?
Wzór:
d=k*p*t
d=16 000*1*8%
d=16 000*0,08
d=1280 zł

d-20%d=1280-1280*0,2=1280-256=1024zł
Odp.
Odsetki wynoszą 1280 zł, a po odprowadzeniu 20% od odsetek 1024zł.
Łącznie Pani Irenie zostanie 16 000 zł+1024 zł=17024 zł.
pozdrawiam:)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-12T20:44:10+01:00
Kwota wpłacona - 16 000 zł
oprocentowanie - 8% = 0,08

odsetki = oprocentowanie * kwota wpłacona
odsetki = 16 000 * 0,08 = 1280 zł

odsetki wypłacone = odsetki - podatek

podatek = 20% * odsetki
podatek = 0,2 * 1280 = 256zł

odsetki wypłacone = 1280 - 256 = 1024 zł

ODSETKI WYNOSZĄ 1280 zł
ZOSTAŁO WŁAŚCICIELCE 16 000(kwota wpłacona) + 1024(odsetki)
1 3 1