Dwóch sąsiadów wykonało wspólnie 50-metrowe ogrodzenie.Długośc ogrodzenia należacego do pierwszego sąsiada ma sie do długości ogrodzenia należacego do drugiego sąsiada jak 2:3.Ile kosztowało ogrodzenie każdego z sąsiadów,jeśli koszt wykonania 1m wynosi 100zł?.

2

Odpowiedzi

2010-03-12T20:40:39+01:00
2x+3x=50m
5x=50
x=50:5
x=10

1 ogrodzenie:2x=2×10=20m
2 ogrodzenie:3x=3×10=30m

koszt 1 sasiada;20m×100zł=2000zł
koszt 2 sasiada:30m×100zł=3000zł
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-12T20:41:50+01:00
50 : 5 = 10 m
10 * 2 = 20 m
10 * 3 = 30 m

20:30 = 2:3

20*100=2000 zl
30*100=3000 zl

Odp. Ogrodzenie pierwszego sasiada wynosilo 2000 zl a drugiego 3000 zl.