Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-12T20:45:42+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
CnH2n+1COOH=130u
12n+2n+1+12+16+16+1=130
14n+46=130
14n=130-46
14n=84
n=6
C6H13COOH (kwas heptanowy)
1 5 1
2010-03-12T21:13:40+01:00
Kwas heptanowy

C₆H₁₃COOH

masa cząsteczkowa C₆H₁₃COOH = (6×12u) + (13×1u) + 12u + 16u + 16u + 1u = 130u

1 5 1