Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-12T20:57:42+01:00
Zakładanie wiosek i miast
budowanie zamków
rozwój handlu
22 3 22
2010-03-12T21:02:43+01:00
Kazimierz wielki
" Zastał Polskę drewnianą a zostawił murowaną"- to znaczy że zastąpił drewnem kamień i rozbudywywał ją
Złozył akademie krakowską w 1364 roku
Przyłączył Ruś halicką i podole
Był wspaniałym politykiem
kazimierZ wielki doprowadził do kolejnego sądu papieskiego w sprawie pomoża gdańskiego.Wówczas król zawarł z zakonem krzyżackim POKÓJ WIECZYSTY zostawiając im pomorze jako wieczystą jałmużne króla polskiego
Ujednolicił walutę wprowadzając srebrne grosze
Jego działalność przyczyniła sie do wzrostu gospodarki
Zakończył dynastie PIASTÓW
47 4 47