.Karolina na lekcje techniki musi narysowac plan swojego mieszkania w skali 1:100.Mieszkanie składa sie z trzech pokoi , kuchni łazienki i przestronnego holu.
a)Tuz za pokojem karoliny znajduje sie sypialnia jej rodziców .Ma ona kształt prostokąta o wymiarach 4,5m na 3 m .Jakie wymiary bedzie ona miała na planie?
b)Kuchnia znajduje sie naprzeciwko karoliny pokoju .Na planie ma ona wymiary 0,03m na 0,4dm.Jaką powierzchnię zajmuje kuchnia w mieszkaniu karoliny?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-12T20:57:50+01:00
A)1:100 - 100 razy mniejsze
4,5m = 450 cm : 100= 4,5 cm
3m = 300 cm : 100= 3 cm
Wymiary bd miały 4,5cm x 3 cm
b)
0,03m*100= 3m
0,4dm*100=40 dm = 4m
P=a*b
P=3*4=12m2
1 5 1
2010-03-12T20:59:24+01:00
A)

4,5m = 450 cm
3m = 300 cm

1 : 100
x : 450

x= 450 * 1 / 100
x= 4,5 cm

analogicznie x2 = 3 cm

więc wymiary sypialni na planie mają 3cm x 4,5 cm

b)

0,03 m = 3 cm
0,4 dm = 4 cm

1 : 100
3 : x

x= 3 * 100/ 1
x=300 cm = 3 m

analogicznie
x2 = 4 m

więc wymiary kuchni wynoszą 3m x 4 m

Powierzchnia = 3*4 = 12m kwadratowych
1 1 1