Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-12T21:12:59+01:00
Masz takie banalne :D

bezkręgowce

gąBka - odfiltrowuje z wody drobny pokarm zwierzęcy i szczątki organizmów
parzydEłkowiec - jego ciało ma symetrię promienistą, żyjegłównie w wodach słonych
płaZiniec - to wyspecjalizowany pasożyt zwierząt,ale też np. tasiemiec
pijawKa ... lekarska wykorzystuje się ją do odsysania krwi, nie dopuszczając do powstawania zakrzepów
pieRścienica -np. dżdżownica, mysz morska, nereida
krĘg - np. dżdżownica,glista ludzka, tasiemiec ich nie mają
stawonóG - skorupiaki,owady,pajęczaki
Owsik - występuje u małych dzieci, można mu zapobiegać myjąc często ręce
Włosień ... kręty,można się nim zarazić jedząc niezbadane mięso
mięCzak - NP. ślimaki,małże,głowonogi
niciEń - ... to zwierzę o wydłużonym,obłym ciele np. glista ludzka


kręgowce

ssaK - np. człowiek,orka,nietoperz
Ryba -Np. karp,karaś,łosoś
krĘg - posiadają je ludzie,małpy,tygrysy, np. szyjne , Kręgosłup człowieka składa się z 33-34
Gad - np. wąż,jaszczurka,żółw
kOńczyna - ssaki mają zazwyczaj cztery ..., a jedna to ...
kreW - gady,płazy,ssaki mają czerwoną ... zawierająca hemoglobinę
Czworonóg - tak nazywa się także ssaki, np.psy,koty
szkiElet - ssaki mają dobrze wykształcony


----------------

miłej dalszej edukacji ; ))

2010-03-12T21:22:01+01:00
Hasło wyjdzie z tych wielkich liter :)
1. Przedmiot z ktorego rowiazuję to zadanie - Biologia
2. nosisz w nim ksiazki do szkoly - plEcak
3. Gdy cie boli, idziesz do dentysty - Ząb
4. Wieczorny posiłek - Kolacja
5. Stolica Polski - waRszawa
6. Kończyna górna - rĘka
7. Do żucia - Guma
8. Ogrodzenie inaczej - płOt
9. Bez niej nie było by życia - Woda
10. Płaczesz, gdy ją kroisz - Cebula
11. Stacjonarny lub komórkowy - tElefon

i druga...

1. Śpisz na nim - łóżKo
2. Płynie w żyłach i tętnicach - kRew
3. Kobieta i... - mĘżczyzna
4. Kiszony lub korniszon - oGórek
5. Ekran komputera - mOnitor
6. Jest nim mucha i pszczoła - oWad
7. W dzienniku - oCena
8. np. autobusowy - przystanEk

liczę na naj ;* ;D