Odpowiedzi

2010-03-12T21:16:22+01:00
Każdej akcji towarzyszy zawsze równa co do wartości lecz przeciwnie skierowana reakcja.


Widzimy więc, że siły zawsze występują parami. (uświadomił nam to Newton w trzeciej zasadzie dynamiki), ale są przyłożone do różnych ciał. Zwróćmy uwagę, że gdyby były przyłożone do jednego ciała, to znosiłyby się i w naszym świecie nie byłoby ruchów zmiennych.

Zasady Dynamiki Newtona mechanice kwantowej nie mają zastosowania, w mechanice relatywistycznej obowiązują w ograniczonym zakresie.
4 2 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-12T21:46:53+01:00
Zacznijmy od tego, ze siła konia i wozu maja tą sama siłe, ten sam zwrot i kierunek ruchu w związku z czym siła konia i siła wozu sumuja sie (Fw - siła wypadkowa) w zwiazku z czym oba ciała sie przemieszczaja ( jednak pod warunkiem, ze droga jest prosta. jesli jednak poruszaja sie na drodze pochyłej, to wtedy siłami działajacymi na oba ciała sa m.in:
- siła grawitacji
- siła tarcia podloża
- siła ciężkości
6 5 6