Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-12T21:09:30+01:00
Wysokośc stożka dzieli przekrój na 2 trójkaty równoramienne prostokatne o kątach 45 stopni

z kąta 45 wynika,że h=r

v=⅓πr²h=125/3π/:π
⅓r³=125/3/×3
r³=125
r=5

promień ma 5
2010-03-12T21:11:14+01:00
Rysujesz rysunek przekroju osiowego.
z kątem prostym na górze.
potem dwusieczną tego konta.
I masz trójkąt o bokach a a i a pierw z 2
r podstawy równa się więć wysokości.

V = 1/3 PI rkwadrat *h

125/3 Pi = 1/3 Pi r sześcian bo r = h
125 Pi = Pi * r sześcian
125=r sześcian
r = 5