Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-12T21:38:25+01:00
Dane:
m=50kg
s=30cm *3mm=30cm *0,3cm=9cm2=0,0009m2
g=10N/kg
szukane:
p=?
p= F /s
F=m *g
p=m *g/s
p=50kg *10N/kg/0,0009m2
p=500N/0,0009m2
p=555555,5Pa=556kPa
odp:łyżwiarka na jednej łyżwie wywiera ciśnienie ok 556 kPa.
2 4 2
2010-03-12T21:38:32+01:00
30cm*0,3cm=9cm² 50kg*10m/s=500N

P=f/s
P=500N/9cm²=55,(5)N/cm²
1 4 1
2010-03-12T21:39:29+01:00
30cm = 0.3 m
3mm = 0.003 m

F=mg
F= 50kg × 10 N/kg = 500N

Pole ostrza łyżwy (powierzchnia nacisku):
0.3 m × 0.003 m = 0.0009 m²

ciśnienie = ciężar / powierzchnia

500 N/0.0009 m² ≈ 555555.56 N/m² = 555555.56 Pa ≈ 555.6 kPa
1 5 1