Cena biletu wstępu na lodowisko dla dziecka stanowi 75% ceny biletu dla dorosłego.. Grupa składająca się z trojga dorosłych i piątki dzieci , zapłaciła z bilety 81 zł. oblicz i zapisz obleczenia ile kosztowały bilety dla dorosłych a ile dla dzieci>

3

Odpowiedzi

2010-03-12T21:36:05+01:00
D - cena biletu dla dorosłego
0,75d - cena biletu dla dziecka

5d + 2 * 0,75d = 9 + 2d + 5 * 0,75d
6,5d = 5,75d + 9
0,75d = 9 - cena biletu dla dziecka
d = 12 - cena biletu dla osoby dorosłej
Odp.: Bilet dla dorosłego kosztuje 12 zł, a dla dziecka - 9 zł.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-12T21:38:23+01:00
Cena biletu x
cena biletu dla dziecka 0,75x


3x+5(0,75X)=81
6,75x=81
x=12

cena biletu dla osoby doroslej 12 zl
cena biletu dla dziecka 0,75*12=9zl
2010-03-12T21:42:47+01:00
X-cena biletu dla dorosłego
75%x-cena biletu dla dziecka
3x+5*0,75x=81zł
3x+3,75x=81zł
6,75x=81zł/:6,75
x=12zł
3*12zł=36zł

0,75*12zł=9zł
5*9zł=45zł
odp.bilet dla dorosłych kosztował 12zł,a dla dzieci 9zł